مقالات گوشی موبایل

مقایسه گوشی سامسونگ و شیائومی

مقایسه سامسونگ و شیائومی

در حال حاضر وقتی به دنبال خرید گوشی تلفن همراه با سیستم عامل اندرویدی هستید، قطعا در بین تمامی برندها به دو برند صاحب نام سامسونگ و شیائومی برخورد می‌کنید. هرکدام از این برندها در مواردی نقاط قوت دارند که باعث شده تا طرفداران مختص خود را داشته باشند. برای انتخاب تلفن همراه نیاز است تا با توجه به نیاز و اولویت خود هر ویژگی را بررسی کنید تا مناسب‌ترین انتخاب را در مقایسه گوشی سامسونگ و شیائومی داشته باشید. سامسونگ بیشتر از ده سال است که عرضه کننده گوشی و لوازم جانبی در بازار بوده و با تنوع فراوانی و کیفیتی که از خود نشان داده باعث جذب طرفداران زیادی شده است. شیائومی برندی جوان و جدید است اما توانسته با قابلیت‌هایی که در عرضه کالاهای دیجیتال داشته خود را به صدر رده بندی برندها برساند.

مقایسه ویژگی‌های گوشی سامسونگ و شیائومی

برند سامسونگ قدمت طولانی دارد. اولین بار این برند در سال 1940 با تولید گجت‌ها و دستگاه‌ها در بازار فعالیت کرده و به علت کیفیت بالایی که داشت خیلی سریع طرفداران را جذب به خود کرد. حدود 10 سال پیش هم شروع به تولید تلفن همراه کرد که با توجه به پیشینه خوبی که در کیفیت داشت و تولید گوشی‌های قوی در فروش این کالا هم تا به امروز موفق بوده. برند شیائومی در در حدود 10 سال پیش شکل گرفته و جدیدتر است. اما در همین بازه کوتاه هم با بررسی رقبا و تولید سریع موبایل‌هایی با ویژگی‌های عالیو قیمت مناسب موفق به بالابردن رتبه خود شده است.

هردو این برندها در گستره وسیعی از قیمت‌ها تلفن همراه با ویژگی‌هایی مناسب تولید کرده اند. شما با در نظر گرفتن اولویت‌های خود در خرید در هر کدام از این ویژگی‌ها این دو برند را بررسی کنید. ما نیز با دادن اطلاعات گسترده و کافی به شما در انتخاب کمک می‌کنیم.

برای خرید موبایل و لوازم جانبی با ما در خرید گوشی موبایل پارسی همراه در ارتباط باشید.

مقایسه باتری سامسونگ و شیائومی

برگ برنده گوشی‌های شیائومی در مقایسه باتری‌ها، سرعت شارژ است. قوی‌ترین گوشی‌های سامسونگ موجود در بازار سرعت شارژ 45واتی دارند. اما برخی گوشی‌های میان رده شیائومی موجود در بازار نیز دارای سرعت شارژ 120 واتی هستند که این باعث ایجاد تفاوت چشم گیری در این زمینه بین این دو گوشی می‌شود. گوشی‌های میان رده شیائومی نیز در سال‌های اخیر با شارژر 33واتی تولید می‌شوند. ولی برخی گوشی‌های گران و پرچم‌دار سامسونگ هنوز با شارژر 25وات عرضه می‌شوند. در سرعت و دوام شارژ شیائومی موفق تر عمل کرده. همه استدلال‌های انجام شده کلی بوده و ممکن است در مواردی استثنا نیز وجود داشته باشد.

شارژدهی سریع
شارژدهی سریع

گوشی‌های شیائومی در همه محدوده قیمت‌ها دارای عمر باتری زیاد و اکثرا بیشتر از یک روز هستند. درحالی که بهترین گوشی‌های سامسونگ نیز حداکثر تا یک روز شارژ باتری آن‌ها دوام دارد. جدیدا شرکت سامسونگ سعی دارد در مدل‌هایی مانند گلکسی A31 این مشکل را رفع و عمر باتری را به دو روز برساند. در مبحث میزان شارژدهی اکثر گوشی‌های میا‌ن‌رده هردو برند یکسان هستند اما بعضی مدل‌های قوی و پرچم‌دار سامسونگ نسبت به شیائومی برتری دارند. از معایب فست شارژ یا شارژ سریع این است که طول عمر کلی تلفن همراه را پایین می‌آورد. گوشی‌های شیائومی به دلیل فست شارژ، عمر مفید باتری هایشان 2تا 3 سال است.

دوربین شیائومی بهتر است یا سامسونگ؟

در بحث دوربین و کیفیت آن دو دوربین پشت و جلو را جدا گانه بررسی می‌کنیم. از نظر کیفیت دوربین پشت گوشی‌های شیائومی در مدل‌های میان‌رده و پرچم‌دار عملکرد بهتری نسبت به سامسونگ داشته است. با یک مثال این مورد را اثبات می‌کنیم: گوشی شیائومی Mi 11 ultra که دو سال پیش به بازار عرضه شده در حال حاضر برترین گوشی این برند از لحاظ دوربین است که ، این درحالی است که بهترین دوربین برند سامسونگ متعلق به S23 ultra با دوبین اصلی 200 مگاپیکسل است. در سایت Dxomark امتیاز می 11 اولترا 141 و S23 اولترا،140 است. همانطور که می‌بینید گوشی دوسال پیش شیائومی همچنان از برترین گوشی سامسونگ امتیاز بیشتری کسب کرده. همه استدلال‌های انجام شده کلی بوده و ممکن است در مواردی استثنا نیز وجود داشته باشد.

در مقابل در مقایسه دوربین جلو، عملکرد سامسونگ بهتر بوده است. برای مثال در Galaxy M32 سامسونگ دارای دوربین جلو 20 مگاپیکسلی است در حالی که گوشی هم رده آن یعنی Redmi note10 دوربین 13 مگاپیکسلی دارد.

مقایسه دوربین سامسونگ و شیائومی
مقایسه دوربین سامسونگ و شیائومی

نمایشگر سامسونگ یا شیائومی؟

سامسونگ یکی از برترین‌ها در نمایشگر تلفن همراه بوده. شیائومی نیز آزمون خود را در تولید نمایشگر با کیفیت پس داده. هردو این برندها بهترین نمایشگرهای بازار را عرضه می‌کنند. برتری نمایشگر گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ نسبت به شیائومی اسن بوده که میزان روشنایی آن بیشتر است. در گوشی‌های قاتل پرچم‌دار و اقتصادی برند شیائومی ازلحاظ گستره رنگی، Dolby Vision و وضوح قوی‌تر و بهتر عمل کرده و برتری دارد. در موبایل‌های میان رده هردو برند تقریبا به طور یکسان عمل کرده و عملکرد خوب و قابل قبولی نیز داشته‌اند.

رابط کاربری شیائومی

مقایسه اسپیکر سامسونگ و شیائومی

شیائومی در گوشی‌های پرچم‌دار و قاتل پرچم‌دار خود از اسپیکرهای شرکت Harman Kardon استفاده می‌کند. شرکت سامسونگ در موبایل‌های پرچم‌دار خود از اسپیکرهای AKG کمک می‌گیرد. هردو این شرکت‌ها محصولاتی عالی و با کیفیت دارند. هر دو برند شیائومی و سامسونگ در گوشی‌های پرچم‌دار خود از سیستم اسپیکر خوب و یکسانی استفاده کرده‌اند. در گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی مدل شیائومی برتری دارد زیرا این شرکت حتی روی رنج قیمت متوسط و اقتصادی نیز اسپیکر استریو به کار برده و این مورد در سامسونگ انجام نشده. سامسونگ در رده قاتل پرچم‌دار از اغلب از اسپیکرهای S21 FE استفاده کرده. در حالی که شیائومی در این رده اسپیکرهای 12 تی یا 12 تی پرو که قوی‌تر هستند را به کار برده.

مقایسه اسپیکر سامسونگ و شیائومی
مقایسه اسپیکر سامسونگ و شیائومی

مقایسه قیمت تلفن همراه سامسونگ و شیائومی

قیمت تلفن همراه جزو مواردی است که به سادگی نمی‌توان گفت ارزان است یا گران!! برای بررسی قیمت باید فاکتورهای زیادی بررسی شود تا ببینید در رده ویژگی‌های مورد نیاز شما کدام برند گوشی برایتان به صرفه‌تر است. همانطور که برند شیائومی در همه گوشی‌های خود به نسبت قیمت از دوبین و باتری بهتری استفاده کرده، سامسونگ نیز نرم افزار و نمایشگر قوی‌تری در رده‌های یکسان دارد. اما چیزی که به طور کل می‌توان بیان کرد این است که در ویژگی‌های یکسان از دو گوشی، قیمت برند شیائومی کمتر و به صرفه‌تر است. با مراجعه حضوری به فروشگاه و یا از طریق سایت هر مدل از تلفن همراهی که می‌خواهید را انتخاب کرده با چند کلیک ساده با بهترین قیمت درب منزل خود دریافت نمایید.

سیستم عامل سامسونگ و شیائومی

برند سامسونگ در طراحی موبایل‌ها از سیستم عامل One UI استفاده می‌کند. از ویژگی‌های این رابط کاربری نظم و داشتن یک الگو خاص باعث راحتی استفاده و کاربری آسان برای افرد می‌شود. در مقابل شیائومی در طراحی تلفن همراه هوشمند از سیستم عامل MIUI استفاده می‌کند. این رابط کاربری نسخه‌ای از سیستم عامل اندروید است که به طور اختصاصی توسط شرکت شیائومی عرضه شده است. طراحی سیستم عامل و خصوصیات ظاهری کاملا سلیقه‌ای و نمی‌توان به طور کلی واژه خوب یا بد برای آن به کار برد و سلیقه افراد در این زمینه تعیین کننده است.

مقایسه میان رده سامسونگ و شیائومی
مقایسه میان رده سامسونگ و شیائومی

مقایسه رابط کاربری سامسونگ و شیائومی

در مقایسه گوشی سامسونگ و شیائومی در زمینه لاک اسکرین، سامسونگ چون در این قسمت قابلیت‌های بیشتری را نشان می‌دهد بهتر عمل کرده و کاربری آسان‌تر و کاربردی‌تری دارد. در صفحه lock screen سامسونگ یک سری برنامه‌ها و دسترسی‌ها به نحوی هستند مثل آلارم، موزیک پلیر که با ضربه روی آیکون ساعت بدون نیاز به باز کردن قفل صفحه می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. دسترسی‌ها در صفحه lock screen در رابط MIUI محدودتر و می‌توان گفت که به نوعی کپی و شبیه به آیفون است.

در بخش setting سیستم one ui نسبت به MIUI برتر شناخته شده چرا؟ شیائومی با اینکه ممکن است آپشن‌های بیشتری را در این بخش در اختیار کاربر بگذارد اما دارای پیچیدگی است. در مقابل در سامسونگ همه چیز با نظم‌تر بوده و دسترسی راحت‌تر است.

در باره سرعت این دو رابط کاربری و قدرت رم‌ها باید گفت که سرعت One UI بیشتر از MIUI اما قدرت رم‌ها برعکس است، یعنی رم 12 MIUI ممکن است بهتر از رم 16 One UI عمل کند.

Control Center و صفحه اصلی گوشی هر دو رابط کاربری از لحاظ آپشن‌ها یکسان هستند اما در MIUI دو حالت برای کنترل سنتر و همین‌طور صفحه گوشی تعریف شده که شما می‌توانید از بخش تنظیمات بنا به سلیقه یکی را انتخاب کنید. این دو حالت یکی تقریبا شبیه به سامسونگ و دیگری الهام گرفته از اپل است.

بهترین گوشی از نظر سخت افزار : سامسونگ و شیائومی

در مقایسه بدنه گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ و شیائومی باید بگوییم که هردو این‌ها از شیشه،آلومینیوم و گاهی سرامیک و چرم استفاده کرده‌اند. شرکت‌ها برای سخت افزار و بدنه گوشی از گواهی‌هایی جهت اطمینان از کیفیت استفاده می‌کنند. شرکت سامسونگ در گوشی‌های پرچم‌دار گواهی ضدآب IP68 به کار برده اما گوشی‌های شیائومی تا قبل سری 13 این گواهی را نداشته‌اند. بجز پرچمداران، شیائومی در گوشی‌های میان‌رده خود از بدنه شیشه استفاده کرده و فقط برای دور بدنه پلاستیک به کار برده اما سامسونگ بجز رده پرچم‌داران خود، در سایر رده‌ها محصولات را با بدنه پلاستیکی عرضه می‌کند. اما همچنان نقطه ضعف شیائومی نسبت به سامسونگ در گواهی‌ها است چون با وجود داشتن بدنه بهتر در میان‌رده‌ها دارای گواهی IP53 است در حالی که سامسونگ در این رده گواهی IP67 عرضه کرده است. در ادامه برای مقایسه سخت افزار به بررسی پردازنده‌های این دو گوشی می‌پردازیم.

مقایسه پردازنده سامسونگ و شیائومی

اگزینوس و اسنپدراگون تراشه‌های مورد استفاده برند سامسونگ در تولید تلفن همراه است. اسنپدراگون قوی‌تر از Exynos بوده و این شرکت تا امسال برخی گوشی‌های خود را با Snapdragon و برخی را با اگزینوس وارد بازار می‌کرد. شرکت شیائومی پردازنده Mediatek و در اکثر گوشی‌ها پردازنده اسنپدراگون را در تولیدات خود به کار می‌برد.

مقایسه بهترین گوشی سامسونگ با بهترین گوشی شیائومی

Xiaomi 13 و گلکسی S23 جدیدترین گوشی‌های این دو شرکت است. از نظر تراشه و پردازنده هر دو از اسنپدراگون نسل 2 استفده کرده اند و از این نظر برابر هستند. استانداردها، دوربین و نمایشگر هردو گوشی بسیار خوب و با اختلاف کمی بربر عمل کرده‌اند. اما همچنان سامسونگ در بروزرسانی و شیائومی در قست شارژ قوی‌تر عمل کرده‌اند.

مقایسه سامسونگ و شیائومی
مقایسه سامسونگ و شیائومی

مقایسه لوازم جانبی سامسونگ و شیائومی

لوازم جانبی این دو برند هر کدام ویژگی‌ها و کیفیت خوبی دارند. لوازم جانبی از جمله ساعت هوشمند، ایرپاد، پاوربانک، شارژر و … هستند. برند سامسونگ قدیمی‌تر بوده و بر روی دوام و کیفیت محصولات خود بسیار دقت دارد. شیائومی نیز در همین بازه زمانی کوتاه در بازار جزو رقبای اصلی به شمار می‌اید که سعی دارد در کنار ارایه کیفیت کالاهایی مقرون به صرفه عرضه کند. شما می‌توانید انواع لوازم جانبی جذاب و به روز دنیا را به صورت اقساطی از هرکجا که هستید، از مجموعه پارسی همراه خریداری نمایید.

مقایسه ساعت هوشمند سامسونگ و شیائومی

شیائومی با تولید ساعت‌ها و مچ بندهای هوشمند کارایی زیادی را در کنار قیمت مناسب‌تر در اختیار مشتریان قرار داده. تفاوت‌های کلی این دو برند در تولید ساعت هوشمند، کیفیت ساخت، قیمت، دوام باتری و طراحی است. در بحث کیفیت ساخت و دوام باتری سامسونگ بهتر عمل کرده اما ساعت‌های آن قیمت بیشتری و طراحی آن نیز کمی ضعیف‌تر از شیائومی است دارد. جنس بدنه اکثر ساعت‌های سامسونگ از فلز زد زنگ یا آلومینیوم است، درحالی که بدنه ساعت‌ها و مچ بندهای شیائومی پلاستیکی است.

مقایسه ساعت هوشمند سامسونگ و شیائومی
مقایسه ساعت هوشمند سامسونگ و شیائومی

خرید ساعت هوشمند و ایرپاد با قیمتی بی‌نظیر را از ما در پارسی همراه خواسته و ثبت سفارش نمایید.

مقایسه ایرپاد سامسونگ و شیائومی

اینکه چه ایرپادی برای شما مناسب است بستگی به نوع مصرف و انتظارات شما از ایرپاد دارد. با بررسی قابلیت‌های دو ایرپاد در محدوده قیمتی یکسان می‌توانید ببینید که کدام دارنده خصوصیات مد نظر شما هستند. Galaxy Buds Pro از بهترین ایپادهای سامسونگ است. اگر سایز و ظاهرخاصی برای ایرپاد در نظر دارید می‌توانید از Samsung Galaxy Buds Live استفاده کنید که ساختاری لوبیا شکل و کوچک دارد. Xiaomi Redmi Air Dots 3 به طوری طراحی شده که به طور کامل در گوش قرار میگیرد و موقع پرش یا ورزش از گوش نمی‌افتد. Xiaomi Air Dots Pro 2 Air 2 در آزمایش بسیار خوب عمل کرده و کیفیت صدا و کارایی آن در مواردی از سامسونگ و اپل نیز بهتر بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *