مقالات گوشی موبایل

مقایسه گوشی سامسونگ و آیفون

قیمت آیفون

یکی از جذاب ترین مقایسه‌ها در دنیای دیجیتال، بین گوشی آیفون و گوشی سامسونگ می‌باشد. هر دو این برندها از توانایی های بسیار ویژه و بالایی برخوردار می‌باشند. طرفداران سرسخت خود را داشته و به همین علت بازار رقابتی گرمی نیز دارند. تفاوت سیستم عاملی بارز ترین ویژگی در بین آیفون و سامسونگ خواهد بود. آیفون از برند اپل سیستم عامل مختص به خود را با نام ios دارد. و اما سری گوشی های سامسونگ همچون اکثر برندها از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می‌کنند. مقایسه سامسونگ و آیفون جذابیت بسیاری برای کاربران این دو برند خواهد داشت.

سامسونگ هر ساله از تعداد بسیار بالایی گوشی های جدید خود در بخش میان رده و پرچم دار رونمایی می‌نماید. و اما برند اپل تنها یک بار در سال و در یک سری خاص سری جدیدی از گوشی های آیفون خود را روانه بازار خواهد کرد. در واقع شما حق انتخاب بسیار بالایی در خرید گوشی سامسونگ خواهید داشت. به همین علت مقایسه سامسونگ و آیفون کمک بسیاری در خرید گوشی جدید شما خواهد کرد.

خرید بهترین گوشی های موبایل با بهترین قیمت در پارسی همراه: خرید گوشی موبایل

مقایسه سامسونگ و آیفون
مقایسه گوشی موبایل سامسونگ و آیفون

مزایا و معایب آیفون و سامسونگ

هر دو برند سامسونگ و اپل از غول های جهانی دنیای دیجیتال بوده و هر کدام نیز حرفی برای زدن در هر زمینه‌ای خواهند داشت. در نتیجه خرید از هر کدام از این برند های معتبر، در پارسی همراه برای شما سودمند خواهد بود. و اما قطعا هر کسی با توجه به نیاز های خود باید به دنبال مزایا و معایب در گوشی های تلفن همراه مختلف بگردد.

مقایسه سامسونگ در تنوع

یکی از مزایای مثبت سامسونگ تنوع در مدل های جدید و قدیمی آن خواهد بود. در واقع فرقی ندارد شما قادر به چه مقدار هزینه کردن می‌باشید. زیرا قطعا گوشی موبایل مناسب را از برند سامسونگ پیدا خواهید کرد. شما می‌توانید انواع مدل های میان رده از سری Samsung Galaxy A را با قیمت های فوق العاده مناسب داشته باشید. و اگر مایل به هزینه بیشتری نیز بوده‌اید سری های پرچم داری همچون Samsung Galaxy S و Samsung Galaxy Note نیز گزینه هایی بی‌نظیر در بازار موبایل خواهند بود.

قیمت گوشی آیفون

اما برند اپل کم تنوع بودن سری های موبایل آیفون خود معروف می‌باشد. آیفون هر ساله با 4 مدل معمولی، مینی، پرو و پرو مکس وارد بازار می‌شود. جدید ترین نوع آیفون که در شهریور سال 2023 رونمایی شده سری Iphone 15 می‌باشد. هر چند این امر موجب شده تا پیچیدگی در هنگام انتخاب کمتر شده و خریدی بدون دردسر انتخاب داشته باشید. تفاوت قیمتی در میان مدل های مختلف از گوشی آیفون زیاد نبوده و به نسبت گران می‌باشند. زیرا گوشی های آیفون همگی پرچم دار بوده و سری میان رده ندارد. این گران بودن قیمت در ایران به دلیل نوسانات قیمت دلار و ارز، بسیار بیشتر از سایر کشورها به چشم خواهد آمد. با این وجود طرفداران گوشی موبایل آیفون در ایران در هر سال بیشتر از سال های قبل شده و سری های جدید آن را خریداری می‌نمایند.

قیمت آیفون
قیمت آیفون و ویژگی های آن

مقایسه پرچمدار سامسونگ با اپل

اپل به تولید نمودن گوشی های پرچمدار معروف بوده و برای مقایسه بهتر می‌توان با گوشی های پرچمدار سامسونگ سنجش نمود. آیفون گواهی ضد آب قوی تری به نسبت سامسونگ داشته و در مدل های پرو و پرو مکس از فولاد ضد زنگ نیز استفاده می‌نماید. در مقابل پرجمداران سامسونگ حاشیه گوشی کمتری داشته و تاچ بهتری را بای کاربر ایجاد خواهند کرد. صفحه نمایش این دو برند همیشه قابل بحث برای کاربران بوده است. سامسونگ از پنل های بسیار باکیفیتی استفاده کرده و روشنایی گوشی بالایی دارد. استفاده از فناوری‌های Dolby Vision و True-tone در آیفون نیز ویژگی مثبت آن خواهد بود.

برای اطلاع از قیمت و خرید گوشی های آیفون به صفحه این برند در سایت پارسی همراه سر بزنید.

به طور کل رزولوشن سامسونگ همیشه مورد تقدیر قرار گرفته است. و اما در سری های 11 به بعد آیفون نیز با استفاده از تکنولوژی های به روز، پیشرفت بسیاری در تصویر را خواهید داشت. مقایسه در سری گوشی های iphone 13 به بعد و galaxy S22 سخت ترخواهد شد. زیرا هر دو برند بسیار عالی عمل کرده و نمی‌توان هیچ کدام را خیلی برتر دانست. صدای شفاف، بلندتر و تفکیک شده در سری گوشی های موبایل اپل به طور ویژه از سامسونگ بیشتر می‌باشد. هر چند گوشی های برند سامسونگ نیز از اسپیکر بسیار خوبی برخوردار می‌باشند.

سخت افزار و نرم افزار در آیفون و سامسونگ

استفاده از پردازنده هایی قوی و بهینه در آیفون از مزیت های این برند می‌باشد. همچنین پردازنده استفاده شده در مناطق مختلف یکسان و اختصاصی می‌باشد. در طولانی مدت آیفون توانسته عمر و عملکرد بهتری در تراشه های خود داشته باشد. همچنین سیستم عامل اختصاصی ios در مدل های مختلف اپل، امنیت و راحتی تعامل کاربران آیفون با یگدیگر را افزایش داده است. برنامه های مختلف بر روی ios کارایی بهتری داشته و عملکرد کم نقص تری دارند. سیستم آپدیت همگانی بوده در تمام مناطق جهان به یک زمان انجام می‌شود.

استفاده از سیستم عامل اندروید در گوشی های سامسونگ محدودیت کمتری داشته و شما آزادتر خواهید بود. برنامه های بیشتری قابل دانلود بوده و شما از سایت های مختلف قابلیت دانلود خواهید داشت. بسیاری از پرچمداران سامسونگ به شما اجازه استفاده از قلم را نیز خواهند داد. در نهایت شما با توجه به سلیقه شخصی خود می‌توانید انتخاب داشته باشید.

سیستم عامل سامسونگ
مقایسه سیستم عامل سامسونگ و کارایی اندروید

دوربین اپل بهتر است یا سامسونگ

نمی‌توان به طور واضح به این سوال جواب داد که کدام یک دوربین بهتری دارند. سامسونگ ها قابلیت زوم بالایی داشته و آپشن های بیشتری را نیز در دوربین خود در بر می‌گیرند. رنگ تصاویر بسیار جذاب و زیبا می‌باشد. از لنز تله فوتو گسترده‌تر استفاده شده و قابلیت فیلمبرداری تا 8K می‌باشد. در مقابل فیلم برداری Dolby Vision HDR از ویژگی مثبت گوشی های آیفون بوده که کیفیت بهتری در فیلم برداری به شما خواهد داد. عکس ها رنگبندی واقعی تری داشته و فوکوس در شب نیز بسیار سریع‌تر می‌باشد. برنامه دوربین استفاده راحت و کارایی فوق العاده‌ای دارد. طرفداران هر یک از این دو برند عکس های فوق العاده‌ای را با گوشی های تلفن همراه خود به ثبت رسانده‌اند.

تنوع بسیار بالای گوشی های سامسونگ و خرید موبایل سامسونگ با قیمت مناسب را از ما در پارسی همراه بخواهید.

شارژ و باتری در دو برند سامسونگ و مقایسه با آیفون

باتری و شارژدهی آخرین بحث ما در مورد این دو برند خواهد بود. اگر به دنبال شارژ سریع و استفاده از درگاه تایپ C که همگانی بوده هستید، سامسونگ به طور حتم گزینه بهتری خواهد بود. هر چند بسیاری پایین بودن کیفیت باتری را از ضعف های آیفون دانسته اما طول عمر باتری بیشتری داشته و دیرتر نیز شارژ را به اصطلاح خالی می‌نماید. و البته در سری های جدید و 15 به بعد آن نیز از قابلیت شارژ تایپ C بهره‌مند شده است. در نهایت اگر به دنبال هزینه کم و گوشی خوب هستید، پیشنهاد ما گوشی های میان رده سامسونگ خواهند بود. و اگر با گران‌تر بودن گوشی خود مشکلی ندارید می‌توانید به راحتی از پرچمداران سامسونگ و گوشی های برند اپل با نام آیفون خرید فوق العاده‌ای داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *